mandag den 19. december 2011

Gammeldaws lysestager og nyt julepynt

Så er vi efterhånden så tæt på julen, som man snart kan komme.. Og med det sætter de fleste forretninger deres julepynt ned med over 50 %.. Jubiii.. Lige noget for mig, for så er der dejligt mange penge at sparer. Og julepynten forgår jo heller ikke, den skal jo op igen til næste år.
Jeg har kigget et par gange på nogle store lysestager, der ligner dem af den gamle slags. De her er bare kæmpe store, de er til bloklys. Så de var lige noget for mig, da jeg godt kan li' når tingene bliver lidt større end normalt. Og så var de sat ned med 50 % i Kvickly og så slog jeg til. Da jeg købte dem var de sølvfarvet, men jeg ville gerne have at de skulle passe med de små lysestager, som jeg har fra Madleys. Så jeg har malet dem i den samme lyseblå farve med hvide prikker på ( Du kan se de små lysestager fra Madleys HER ), så kan jeg nemlig også bruge dem uden for juletiden.
Glas juletræerne er fra Netto, de var sat ned til 20 kr. Vildt billigt  :)  :) Og så har jeg bare pyntet den ene med bånd og en mini julesok fra Maileg og det andet juletræ med bånd og små figurer på snor fra Medusa. Jeg syntes det er fedt at man kan få så forskellige udtryk frem, bare ved at skifte pynten ud, trods juletræet er det samme.








15 kommentarer:

Ditte sagde ...

Wauuu, de juletræer har du da lige fået pimpet til at ligne en million, hvor er de skønne;)

Anne O sagde ...

Du er bare så god til at få tingene til at ligne noget. De juletræer er jeg vild med. Jeg har også købt sådan en stage i Kvickly til halv pris i dag - dog i rød, men vil aldrig kunne male den så flot som dig, så den får lov til at forblive rød. Knus Anne

angie sagde ...

deres udsmykning er smuk igen! Lysestagen harmonisere godt med de andre til at dele! og hvor kan man købe glas træer? nysgerrige og kærlighed hilsener af angie

Guldloks moster sagde ...

Sikken nogle fine ting du har fået dig der - og hvor ser det bare hyggeligt ud ;-)

Knus

muttimut sagde ...

Hvor er de flotte. Du er helt vildt god til og skabe flotte ting. Jeg er bare helt vild med din blog.
Knus og god jul

Lulufant sagde ...

Tak Ditte :) Nogen gange skal der bare ikke så meget til..

Tak Anne :) Ja, de havde stadig et par stykker tilbage i den røde i den Kvickly hvor jeg købte dem. Men jeg tænkte at det nok var bedst at købe dem i sølvfarvet når jeg nu skulle male dem over. Men de røde er da bestemt også flotte bare som de er ;) Jeg har bare brugt kunstner/akryl maling og så brugt en Posca tush til prikkerne, det er nemt nok hvis du skifter mening..

Tak Angie :)
Jeg har købt glas juletræerne i Netto, har I en Netto i Tyskland?? Du kan måske være heldig at der er flere tilbage der..

Jule knus fra Tina

Lulufant sagde ...

Tak Guldloks moster :) Jeg blev ihvertfald selv glad for de store gammeldaws lysestager :)

Tak Muttimut for de flotte ord, det sætter jeg stor pris på, Jeg er bare super glad for at der er nogle der gider at kigge forbi min blog..

Og en rigtig glædelig jul til Jer alle sammen

Masser af gode julekrammer fra mig

Sommerhusstil sagde ...

Hvor er det bare blevet fint :O) Glæder mig til vi skal ses idet nye år ved Anne - det skal nok blive hyggeligt:O) Kan du have en rigtig dejlig jul. Klem Betina

Lulufant sagde ...

Tusinde tak Betina og du må ihvertfald også have en rigtig dejlig fortryllende jul. Du kan tror jeg også glæder mig til at møde Jer <3

Jule Tina

tina1969 sagde ...

Jeg måtte også en tur i kvickley. Smiler
Jeg har malet nogle i mindre udgave, også med prikker, men kan da godt se at jeg også skal prøve at støve en posca tusch op! Er den til at købe i boghandel, eller?

Lulufant sagde ...

Hej Tina1969 :)
Du kan få Posca tuscherne i Panduro Hobby i forskellige farver og størrelser..

Knus Tina

tina1969 sagde ...

Tusind tak for Info, og en rigtig glædelig jul.

tina1969 sagde ...

Fik så købt posca hvid tusch, men den bliver blot klar og ikke hvid!! Har du brugt den i flere lag, eller?
Mvh tina

Lulufant sagde ...

Hej Tina1969 :)
Har du husket at ryste tuschen rigtig godt og så trykker stiften op og ned på et alm. papir. ??? Så kan du se at der kommer malings tusch ud. Så er den klar til brug. Jeg har også brugt min tusch af 2 omgange for at få den helt hvid og for at dække små " måner" som man hvis stadig kalder dem :) :) :) Prøv det som jeg skrev, ellers må du ned og bytte den hvis det ikke dur for så må der være noget i vejen med tuschen. Stiften i tuschen kan også vendes, derved kan du også se om der er maling på den spids der ikke er synlig..
Håber at det lykkes for dig.
Og en glædelig jul til dig også..
Knus Tina

tina1969 sagde ...

Hej igen
Tusind tak for din fine beskrivelse. Jeg for ind i boghandlen hvor jeg købte dem, og fik samme besked som denne. Jeg giver det et forsøg mere....
Tak fordi du gider melde tilbage og rigtig glædeligt julehilsner herfra.