fredag den 12. august 2011

Tobias 1. skoledag

Så blev det min største søn Tobias 1. skoledag igår i 0V.
Igår var det Tobias dag og han var så stolt over at bære sin skoletaske alene og han klarede det bare så flot. De nye skolebørn blev hyldet med sang og flagparade,( af alle de store børn fra skolen), da de skulle gå hen til deres klasselokaler. Det var et meget rørende syn, at se ens "lille" dreng, nu er blevet så stor og skal til at begynde i skole.
Idag 2. skoledag, er han selv taget derover i skoletaxa uden morenen her, for allerførste gang. Jeg håber sådan, at han kommer hjem og fortæller mig, at han har haft en dejlig dag. Det er næsten helt uvirkeligt for mig, at han skal i skole og at han er blevet sådan en stor, dygtig, omsorgsfuld og bevist dreng. Jeg har haft mange søvnløse nætter over, hvordan det skulle gå min Bias, men jeg er sikker på at de nok skal passe ordentligt på ham i skolen (.....- elllers kommer jeg sku efter dem)  :O)
Lærerne i Tobias specialklasse virker utrolig kompetente og engageret  i deres arbejde og virker klar til at tage imod vores børn med åbne arme, og det gør mig tryg.

Her er lidt billeder fra igår, fra hjemmet og fra skolen, hvor alle 0 klasserne blev budt velkommen.

 Tobias varmer lige lidt op, inden han tager i skole for første gang.
-Uuu uhhh ... Staying alive  :) :) :)
 En meget stolt Bias


 Tobias første skridt ind i skolegården
 Kommer du moar... ??
 

 Flagparade til ære for de nye elever
Jeps, han er klar med fingeren oppe...

Jeg er simpelthen så stolt af dig Tobias,
og jeg elsker dig over alt på denne jord.
Jeg ønsker for dig, at din skoletid vil blive lærerig, sjovt og mindeværdig for dig,
i de næste MANGE år frem.
Stort kys og kram
Fra moar


4 kommentarer:

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anna Berit sagde ...

Hej og tillykke med dagen!! :) Ja, det er en spændende dag, når vores små starter i skole. En ny æra begynder, og deres verden bliver endnu større, så det er stort..;)

Han ser meget stolt ud, og det tegner godt, så ivrig han sidder med fingeren i vejret, hihi! Knus

Diana`s sagde ...

hej Tina...tillykke med sønnikes første skoledag , håber han havde en dejlig dag..det er altid spændende når de skal starte op i skole...han ser klar ud..Diana

Lulufant sagde ...

Tusinde tak for Jeres altid skønne kommentarer..
Tobias nød også hvert et sekundt..
Lederen af skolen spurgte om hvorfor man skulle begynde i skole??
Tobias stak hurtigt fingeren i vejret og fik lov til at svarer.
..... Det er fordi vi skal lærer at holde bordskik, sagde Tobias stolt...
Hele salen grinede...... Jeps, det er min søn, kunne jeg jo så kun tilføje.

Knus Tina