mandag den 1. august 2011

Nye og gamle loppefund for nyt liv igen

Efter lang tid med dårligt vejr på mine elskede loppe søndage, var vejret endelig med mig i går.
Jeg fik nogle lækre ting med fra loppemarkedet i går, skønt når det er sådan..
Så igår gik noget af dagen med istandsættelse af både nye og gamle loppefund.
Her er hvad jeg fik fat i..

 Denne skønne knagerække.
 Lampen er et gammel loppefund, den var før i mørkebrun... Retro måske, men ikke så egnet til sommerhusstilen, så den har fået en omgang hvid spraymaling. 

 Bemærk lige de 2 røde skåle med prikkerne... Total i Greengate look, men de er faktisk fra Søsterne Grene
 I fredags var jeg inde i min ynglings butik -Butik Chador, for at købe nogle Greengate viskestykker. Da jeg så denne søde dåse, også fra Greengate. Den har lange tændstikker indeni, som passer perfekt, når der skal tændes lys i glasset.

Denne store metal kurv var lidt rusten i bunden og var før, grå og trist.
I haven skiltet er fint som den er.
Dette lille skab, er faktisk et klædeskab til dukker, indeni er der bøjlestang og hylder. Jeg tror dog, at jeg vil male det i hvidt eller antikhvid, med nogle fine blomster på, der hvor man kan ane at der har været elefant klistermærker. Så tror jeg at det vil passe fint til mine Maileg kaniner.
Og til sidst denne fine træbakke, den passer helt fint til mine melamin krus fra Greengate.
 
Så nu er der jo byttet lidt rundt på møblerne igen igen igen... for at få alt til at kunne være her.
Kan I nu alle nyde det dejlig varme sommervejr.
Knus fra Tina

9 kommentarer:

Anna Berit sagde ...

Hvor er det nogle fine ting du har købt. Og til små penge... :-) Er vild med knagerækken og skabet er helt i samme "serie" som en dukkeseng og høj dukkestol som jeg købte for et par uger siden. De har samme farve og elefantklistermærke på. Må man spørge, hvor du går på loppemarked henne? ;-)
Knus

Lulufant sagde ...

Hej Anna Berit :)
Det er i Rødovre, ved Rødovre Hallen. Det er der hver søndag frem til slutningen af september fra kl. 8-14.
Jeg har kommet der i MANGE år nu, stort set hele vores hjem er fund derfra, men i de sidste par år,er der desværre( ihvertfald for mit vedkommende), kommet flere og flere tøjboder derop. Og dem kigger jeg ikke så meget :::
Men ellers er der også i Lyngby hver søndag på P-pladsen. Det er kæmpe stort og der er også mange fine ting at hente.
Ja, der sad nemlig 2 blå elefanter på skabslågerne.. Hvor købte du dine ting ??
Knus Tina

Frk Lehmann sagde ...

Skønne skønne fund !! Hvor ser knage rækken bare fantastisk ud :o)

Anonym sagde ...

Ser helt vildt godt ud og især knagrækken.Og sikke mange fine ting til ingen penge.Håber også jeg er heldig at få noet lækkert med mig hjem nu jeg skal på ferie fra søndag i København.Kram Else og forsat rigtig dejlig sommer dag

Sisse sagde ...

Hej Tina, nu fandt jeg ud af hvor jeg skulle skrive. Ja jeg smiler lidt kan se at du har handlet ved mig igår på loppemarkede håber du er glad for de ting du købte af mig,Har meget mere her hjemme i nu

kunne ikke genkende dig fra billedet

knus Sisse

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anna Berit sagde ...

Hej Tina. Ja, bliver jo langt for mig at køre på marked på Sjælland, men når man tager på tur kan man jo ikke lade være med at kigge efter markeder...;-) Så måske på en weekendtur. :) Jeg købte mine ting på Brørup Marked, hvor jeg kommer en gang imellem. Det er også et godt marked, men der er dog kun åbent fredag, så det er ikke så tit at muligheden byder sig at komme afsted, hvis man arbejder.

Jeg har min blog, som jeg har svært ved at komme rigtig i gang med, men må da snart tage mig sammen. Mister bare modet, når jeg ser alle de andre fantastiske blogge. ;-) Må se at få taget et par billeder af tingene og lægge ind en af dagene. ;-) Knus

Lulufant sagde ...

Til Sisse
Ej, hvor er det bare skægt.. Det var dig der havde ALLE de skønne ting, hvor vildt. Jeg kan godt forstå at du ikke kunne genkende mig, jeg er sku også total morgengrim så tidligt på morgen :) :) :) :) Jeg kunne ha' købt hele din stand, det er altså nogle lækre ting du kom med derop, så hvis du kommer igen derop, ser du mig 100 % igen.. Jeg har prøvet at komme ind på din blog Sisse, men man kan ikke komme ind på den, jeg har tidligere været inde og kigge på den. Men nu kan man kun læse din profil??
Og ja jeg ELSKER de fine ting jeg købte af dig, de passede helt perfekt her hjem til, skønt <3

Tak Frk Lehmann, jeg er også VILD med knage rækken.

Til Else..
Ja, jeg var rigtig heldig denne gang, sjovt nok var knagerækken, bakken og metal kurven fra Sisse. Det bliver skønt for Jer at holde ferie, håber at du finder noget lækkert herover, der er nemlig også rigtig mange lækre loppemarkeder i København..

Til Susi
Lidt sjovt er det faktisk og pudsigt at Sisse så også læser min blog..
Ja, på billedet er farven faktisk okey på klædeskabet, men i dagslys er den betydelig mere grønblå og mørk en på billedet.. Så jeg ville bare have ønsket at den var lidt lysere..

Til Anna Berit
Du skal bare klø på med din blog, i starten kan det godt virke TOTAL uoverskueligt det hele, jeg kan huske at jeg var helt rundt på gulvet da jeg startede på min blog. Men hvis du har tiden, så tag en weekend hvor du stille og roligt kan gå alle trin igennem. Du skal bestemt ikke midste modet, det er bare om at få lagt nogle billeder og tekst ud og så kører det.
Håber altså at det lykkes for dig..

Tusinde tak for ALLE Jeres kommentarer... Jeg Eeellsssker det <3 Og bliv endelig ved :)

Stort knus
Tina

Anonym sagde ...

Hejsa søde Tina :-) Her har jeg fundet linket til dig som du efterlyste.Kram Else
http://www.rcmodels.dk/catalog-1106.php